Quan vaig començar a utilitzar les rúbriques d’avaluació ara fa 5 anys, les usava exclusivament per avaluar activitats concretes. Com que sóc de l’especialitat de tecnologia, vaig començar a utilitzar-les per avaluar objectes o productes que els alumnes construïen. Una maqueta d’una casa, un anunci de televisió, un programa de ràdio, un joc de mecanismes… Quan començàvem l’activitat els alumnes coneixien el que els demanava i, per tant, entenien millor la qualificació final.
Amb el temps, vaig introduir la coavaluació. No només era jo qui avaluava el producte final de l’activitat, sinó que els companys també ho feien. Això dotava als alumnes de sentit crític, tan amb els seus treballs com amb els dels companys.
Continue reading “La coavaluació i l’autoavaluació ens permeten conèixer millor els alumnes”
Fa ja uns quants anys que treballo amb Google apps for education. De fet, n’he fet la implementació en dos instituts i he assessorat a un tercer a fer-la. I no ha estat fins aquest curs que m’he decidit a donar un usuari a cada família. El motiu de no fer-ho abans era senzill: si no oferim als pares prou coses importants, tindran l’usuari però no l’utilitzaran i, per tant, no serà útil. En aquest article explicaré els serveis que oferim a les famílies i que, fins ara, fa que més del 80% accedeixin amb l’usuari almenys un cop per setmana.

