Fa temps que no faig cap entrada amb algun “truquet” tècnic. Sempre dubte si la gent els coneixerà i semblarà que descobreixo la sopa d’all. En tot cas, si ja ho coneixeu, passeu del post i llestos.
Aquest estiu he estat copiant unes quantes competències dels decrets del nou currículum per fer la nova versió del qViC. Els decrets es publiquen en PDF i clar, en copiar i enganxar en un full de càlcul o en un document de text, apareixen salts de línia.
Un parèntesi. Si es copia en fulls de càlcul, la cosa pot ser pitjor, ja que el text apareix en diverses cel·les.


Però anem al que ens interessava. El text enganxat conté salts de línia que no volem. En el cas de l’exemple de la imatge, després de textos, d’assumint, de dels i de i es produeix un salt de línia que no ens interessa.
Com ho fem per eliminar-los tots de cop i de manera automàtica?
La cosa és molt senzilla. Dins el menú Edita hi ha l’opció Cerca i substitueix (o directament les tecles Ctrl+H)

En el quadre de diàleg només cal indicar que se cerqui \n (que és el codi de salt de línia), que se substitueix per un espai en blanc (a la imatge, lògicament no es veu, però hi és!) i indicar que se Cerqui amb expressions regulars. Podem triar si fer-ho a tots els fulls, només en l’actual o en un interval concret.

La captura és d’un full de càlcul, però és pràcticament idèntica en documents de text. En prémer Substitueix-ho tot, els salts de línia desapareixeran i el text quedarà en una sola línia.

I llestos, de manera senzilla podem copiar textos de PDFs i no haver d’anar eliminant els salts de línia de manera manual.
Gràcies pel truquet. No el coneixia.